MAROSI DENT
Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatás ellátására
Hatályos: 2025. 05.01.napjától
SZOLGÁLTATÓK
- A Szolgáltatók a SMILE MABDENT Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2836 Baj, Petőfi Sándor utca 5., Cg. 11-09-022556; Adószám: 24862587-2-11); Marosi Team Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2836 Baj, Petőfi Sándor utca 5., Cg. 11-09-029710; Adószám: 32015481-2-11); Dr Marosi Bálint E.V. (nyilvántartási száma 56529407,adószáma :57864725-1-31)
MEGRENDELŐ
- Megrendelő a szolgáltatást ténylegesen igénybe vevő személy.
SZOLGÁLTATÁS TELJESÍTÉSE
- Szolgáltatók nyilatkoznak, hogy a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkeznek, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.
- A Szolgáltatók a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvos(ok), szakasszisztencia, közreműködő(k), más egészségügyi szolgáltató(k), szabadfoglalkozású orvos(ok), önkéntes segítő(k), a közreműködő további közreműködője, alvállalkozó(k) és közvetített szolgáltatás(ok) igénybevételével teljesíti a vállalt szolgáltatás/oka/t, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a kezelést ellátó fogorvos és a Megrendelő által egyeztetett időpontokban és gyakorisággal.
- A Megrendelő és a Szolgáltatók között a fogászati szolgáltatás nyújtására a szerződés az időpontfoglalással jön létre. A Szolgáltatók az általuk nyújtott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás és az ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen Általános szerződési feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) határozza meg.
ÁSZF HATÁLYA
- Az ÁSZF alkalmazandó a Szolgáltatók által nyújtott fogászati szolgáltatások nyújtás tárgyában létrejött teljesítésére, és a megállapodásból eredő igények érvényesítésére. Kiskorú, vagy cselekvőképességében korlátozott személy esetén törvényes képviselőjének aláírása és hozzájárulása szükséges.
SZOLGÁLTATÁSI DÍJ
- A szolgáltatások díjait, anyagköltségét a Szolgáltatók mindenkori árlistája tartalmazza, mely a Szolgáltatók honlapján és a rendelőiben nyomtatott formában elérhető. Ezen árak tájékoztató jellegűek, a szolgáltatás pontos díja a Megrendelő egyedi igényei és a szükséges beavatkozások (pl. Megrendelő hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása, Megrendelő egyéni fizikális állapota, a gyógyulási folyamat, klinikai vizsgálatok, vagy a kezelés során előálló más szakmai okok, pl. előre nem látható beavatkozások, gyógyító tevékenység stb.) alapján módosulhat, melyről minden esetben előzetesen tájékoztatást adnak a Szolgáltatók.
FIZETÉSI FELTÉTELEK, VISSZATÉRÍTÉS
- A szolgáltatások díját a szolgáltatás nyújtásával egyidejűleg köteles Megrendelő hiánytalanul megfizetni a Szolgáltatók részére.
- A fizetési kötelezettség teljesítése a Szolgáltatók által elfogadott módon (készpénz, bankkártya, online bankkártya) történhet, mely elfogadott fizetési módokról Szolgáltatók ilyen igény esetén tájékoztatják Megrendelőt.
- Megrendelőt jogosult az általa előzetesen kifizetett díj visszatérítésére, ha a kezelés a Szolgáltatók hibájából nem fejeződött be.
- Megrendelő tudomásul veszi, hogy az általa előzetesen kifizetett díj visszatérítésére nem jogosult, ha a kezelést a saját döntése alapján megszakította vagy a 29. pontban felsorolt bármely esetben.
SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELE, BEJELENTKEZÉS MENETE, LEMONDÁS
- A Szolgáltatók szolgáltatása kizárólag előre egyeztetett időpontban vehető igénybe. Amennyiben a Megrendelő 10 percnél hosszabb késéssel érkezik, előfordulhat, hogy a szolgáltatást már nem tudja igénybe venni, és új időpont egyeztetése válik szükségessé.
- Az időpontfoglalás telefonon, személyesen vagy e-mailben történhet. Megrendelő külön kérésére az időpontfoglalásról SMS vagy e-mail-értesítőt küldünk 24 órával a lefoglalt időpont előtt.
- Az előzetesen lefoglalt időpontot legalább 24 órával előtte lehetséges díjmentesen lemondani vagy módosítani telefonon vagy e-mailben. Amennyiben az időpontot 24 órán belül mondja le vagy nem jelenik meg vagy 10 percet meghaladó késedelemmel jelenik meg, a következő alkalommal 10.000.- Ft rendelkezésre állási díjat számítunk fel, mely összeget az új időpont foglalása előtt meg kell fizetni a Szolgáltatók részére.
- A Megrendelő köteles a szolgáltatás díjának 50%-át az időpont foglalásakor megfizetni az alábbi esetben:
- amennyiben a Megrendelő több mint 1 alkalommal rendelkezésre állási díj fizetésére vált kötelessé és
- 100.000.- Ft-ot meghaladó összegű szolgáltatást kíván igénybe venni.
Az előleg megfizetése az időpontfoglalás feltétele. Amennyiben a Megrendelő az előleget megfizeti és 24 órán belül nem mondja le a foglalását vagy nem jelenik meg, az általa megfizetett összeg meghiúsulási kötbér jogcímen a Szolgáltatókat illeti meg, annak visszafizetésére nem jogosult a Megrendelő.
MEGRENDELŐ JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI
- A Megrendelő jogosult megfelelő tájékoztatást kapni a szolgáltatások várható eredményeiről, kockázatairól, valamint a jótállás és a pénzvisszatérítés feltételeiről.
- A Megrendelő jogosult panaszt benyújtani írásban, amennyiben elégedetlen az elvégzett kezeléssel.
- A Megrendelő köteles megjelenni a lefoglalt időpontban, és az előírt kontrollvizsgálatokon, illetve betartani a kezelőorvos utasításait.
- A Megrendelő felelős a megfelelő szájhigiénia fenntartásáért, és a probléma időben történő bejelentéséért.
- A Megrendelő kötelezettségei különösen:
- fogait megfelelően ápolni, a kezelőorvosa által ismertetett szájhigiéniás előírásokat folyamatosan betartani;
- a kezelőorvosa által előírt ellenőrzéseken (6 havonta vagy évente) fogászati rendelőnkben megjelenni;
- a kezelőorvosa által előírt állapotfenntartó kezeléseket (pl.: fogkő-eltávolítás, protézis alábélelés) a megadott határidőben elvégeztetni;
- a fogpótlást a megadott módon tisztántartani;
- a fogpótlást rendeltetésszerűen használni, kizárólag olyan fiziológiás rágó erőknek tehető ki, amelyek nem vezetnek a fogmű túlterhelődéséhez;
- a fogművet nem teheti ki traumának, csont- és ínybetegségnek.
- A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a 20. pontban írtakat nem teljesíti, a Szolgáltatók jótállási kötelezettsége nem áll fenn.
SZOLGÁLTATÓK JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI
- A Szolgáltatók jogosultak a szolgáltatásnyújtás megtagadására kapacitáshiány, együttműködés hiánya vagy egyéb szakmai szempontok alapján.
- Szolgáltatók jogosultak a fogászati kezeléseket azonnali hatállyal felfüggeszteni, ha
- fizetési kötelezettségének a Megrendelő nem vagy késedelmesen tesz eleget;
- megítélése szerint a Megrendelő nem működik megfelelően együtt a szolgáltatások eredményes elvégzése érdekében, ideértve különösen, ha:
- nem tartja be az orvosi utasításokat;
- más betegeket, a személyzet tagjait magatartásával zavarja;
- egészségügyi vagy mentális állapota, annak változása a szolgáltatás megfelelő teljesítését Szolgáltatók szerint megnehezíti vagy akadályozhatja;
- egyeztetett időpontokat rendszeresen vagy ismétlődően elmulaszt anélkül, hogy Szolgáltatókat erről a jelen ASZF szerint előzetesen tájékoztatná.
- A Szolgáltatók kötelesek a fogászati tevékenységet magas szakmai színvonalon és a vonatkozó jogszabályok betartásával végezni.
- A Szolgáltatók fenntartják a jogot, hogy vis maior események (pl. áramszünet, természeti katasztrófa, váratlan műszaki meghibásodás) esetén a lefoglalt időpontot módosítsa, a kezelést felfüggessze, melyről haladéktalanul értesíti a Megrendelőt. A Megrendelő az időpontmódosítással összefüggésben kártérítési igénnyel nem léphet fel a Szolgáltatókkal szemben.
- Szolgáltatók szerződésszegésért való felelőssége a szándékosan okozott, valamint az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésen kívül a következők szerint korlátozott:
A szolgáltatók felelőssége nem terjed ki:
- a más fogászaton igénybe vett szolgáltatás megtérítésére;
- az úti- és szállásköltség térítésre;
- a szolgáltatás tárgyában keletkezett károk kivételével a szerződéskötés időpontjában Szolgáltatók által előre nem látható egyéb károkra, elmaradt vagyoni előnyre.
ADATVÉDELEM, TÁJÉKOZTATÁS
- A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltatók a Megrendelő által megadott és a Megrendelőről az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító adatait az irányadó jogszabályok szerint, az egyéb adatokat kezelje, nyilvántartsa. A Megrendelő hozzájárul ahhoz is, hogy gyógykezelésének kizárólagosan orvosi vonatkozású adatait, tapasztalatait a Szolgáltatók tudományos, kutatási célokra felhasználják.
- A Megrendelő tudomásul veszi, hogy biztonsági okokból, valamint a szolgáltatások és kötelezettségek teljesítése, jogok gyakorlása, követelések érvényesítése, a Megrendelő azonosítása céljából a Szolgáltatók rendelőjében hang- és képfelvétel készüljön, amely felvételek tartalmát a Szolgáltatók szükség esetén, a fenti célokból kizárólag ezen fenti célok eléréséhez igénybe vett alkalmazottai, megbízottjai, közreműködői, továbbá hatóság(ok), közjegyző(k), bíróság(ok) részére jogosult bemutatni.
- A Szolgáltatók a Rendelőben kifüggesztik a betegjogi tájékoztatót.
- A Szolgáltatók adatvédelmi tájékoztatója itt érhető el: https://drmarosi.hu/adatvedelem-2/
JÓTÁLLÁS
- A Szolgáltatók a jogszabályban előírt kötelező esetekben és az abban foglalt kötelező időtartamban vállalnak jótállást. A szavatosság és jótállás során a kijavítás/kicserélés helye a Szolgáltatók mindenkori rendelője. A jótállás nem terjed ki más fogászat igénybevételével, vagy az utazással kapcsolatos költségek fedezésére.
- Nem terjed ki a Szolgáltatók jótállási kötelezettsége, illetve a Szolgáltatók mentesülnek a jótállási kötelezettsége alól a következő esetekben:
- a kezelés folyamata alatt alkalmazott ideiglenes megoldásokra (ideiglenes tömések, koronák, ragasztások, stb.)
- az implantáció nem történik meg a tervezett időn belül (hosszú távú ideiglenes pótlás, amely az implantációt előkészíti),
- koronás fogak későbbi gyökérkezelésére
- a fogak gyökérkezelése során fellépő szövődményekre illetve a gyökérkezelések során bekövetkezett eszköz törésre és ezek következményeire (a fog eltávolítása szükséges)
- olyan hibákra és sérülésekre, amelyek nem rendeltetésszerű használat vagy baleset, extrém erőhatás következtében jönnek létre
- olyan hibákra és sérülésekre, amelyek megállapíthatóan abból adódnak, hogy a Megrendelő nem tartotta be a Szolgáltatók utasításait
- a Megrendelő olyan egészségromlására, és a beépített anyag ebből eredő meghibásodására, amelyet a Megrendelő életmódja, rossz szokása (pl.: fogcsikorgatás, fogszorítás) vagy betegsége okoz
- a kezelőorvos által javasolt éjszakai harapáslazító sínt nem készítteti el, illetve nem hordja – melynek következménye a túlzott fogsorszorításból adódó porcelán leplezés lepattan
- porcelánhéj esetén a héj megfeszítése által okozott károkra
- a fogmű, fogpótlás elvesztése esetén
- a kezelést követően kialakuló – a kezelést megelőzően nem ismert – allergiák, fogbetegségek, és azok következményeire
- páciens szervezetének természetes reakcióiból eredő panaszokra (pl.: allergia), páciens szervezetének betegségeire
- a Megrendelő az előírt kontrollvizsgálaton, és/vagy évente legalább egy ellenőrzésen nem jelenik meg
- a Megrendelő panasza a szakma által elfogadottan, a kezelés egyik lehetséges következményeként fellépő szövődmény (pl.: gyökérkezelés szükségessége tömés vagy egyéb fogat érintő kezelés után)
- ínyvisszahúzódás, vagy a csont leépülés, kivéve ha az bizonyítottan kizárólag a Szolgáltatók hibás teljesítése miatt történt;
- a Megrendelő a javasolt kezeléseket nem vette igénybe, a panasz a be nem fejezett kezelési sorozat eredménye, vagy nem követi a fogorvos utasításait (például nem viseli teljes lemezes fogpótlását éjjel; vagy fogvédő sín használatára vonatkozó javaslat ellenére a páciens azt nem használja)
- a Megrendelő nem megfelelő szájhigiénéja, dohányzás, alkoholfogyasztása vagy kábítószer illetve gyógyszer abúzusa, mentális zavara következtében kialakuló panaszok
- a Megrendelő számottevő súlyváltozása esetén
- Anyagcsere betegségek (különös tekintettel a csontanyagcsere betegségeire), egyéb súlyos általános betegség (pl.: tumor, diabetes, epilepszia, osteoporosis, stb.) esetén és az azokra kapott kezelések (gyógyszerek, kemoterápia, sugárkezelés, stb.) hatásai esetén, melynek negatív hatása van a fogazat, valamint a fogpótlás állapotára
- az implantátumok helyi vagy távoli gyulladás következtében történő kilökődése, amely a kezelőorvos által előírt utógondozás, ellenőrző vizsgálatok és szájhigiéniai utasítások elmulasztása következtében, illetve egyéb távoli szervi megbetegedés miatt alakul ki,
- a fogművek nem megfelelő gondozása, karbantartása esetén
- balesetből vagy küzdő vagy extrém sportokból származó sérülés esetén
- kopó alkatrészek cseréje esetén pl.: kombi pótlások rögzítő elemei
- fogsor alábélelés, bruxizmus, progrediáló parodontitis esetén
- altatáskor a tubus okozta sérülésekre
- a Megrendelő a kezelés alatt, vagy a kezelést követően más szolgáltatóktól vesz igénybe fogászati kezelést, vagy fogtechnikai munkát
- ha panaszát haladéktalanul nem jelenti be, vagy ha a minőségi kifogást határidőn belül bejelenti, de a kifogás kivizsgálását, orvoslását nem teszi lehetővé, kontrollvizsgálaton, kezelésen nem jelenik meg, a fogművet nem bocsátja a Szolgáltatók rendelkezésére.
EGYÉB RENDELKEZÉSEK
- A Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Ptk., valamint az egészségügyre, az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadók.
- Felek a Szerződésből eredő jogvita esetére az összeghatártól függően a Tatai Járásbíróság, illetve a Tatabányai Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.
Tata, 2025. április 24.
SMILE MABDENT Kft. Marosi Team Kft. Dr. Marosi Bálint E.V.
Marosi-Pózmány Andrea Marosi-Pózmány Andrea
ügyvezető ügyvezető