MAROSI DENT

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatás ellátására

Hatályos: 2025. 05.01.napjától

 

SZOLGÁLTATÓK

  1. A Szolgáltatók a SMILE MABDENT Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2836 Baj, Petőfi Sándor utca 5., Cg. 11-09-022556; Adószám: 24862587-2-11); Marosi Team Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2836 Baj, Petőfi Sándor utca 5., Cg. 11-09-029710; Adószám: 32015481-2-11); Dr Marosi Bálint E.V. (nyilvántartási száma 56529407,adószáma :57864725-1-31)

MEGRENDELŐ

  1. Megrendelő a szolgáltatást ténylegesen igénybe vevő személy.

SZOLGÁLTATÁS TELJESÍTÉSE

  1. Szolgáltatók nyilatkoznak, hogy a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkeznek, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.
  1. A Szolgáltatók a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvos(ok), szakasszisztencia, közreműködő(k), más egészségügyi szolgáltató(k), szabadfoglalkozású orvos(ok), önkéntes segítő(k), a közreműködő további közreműködője, alvállalkozó(k) és közvetített szolgáltatás(ok) igénybevételével teljesíti a vállalt szolgáltatás/oka/t, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a kezelést ellátó fogorvos és a Megrendelő által egyeztetett időpontokban és gyakorisággal.
  1. A Megrendelő és a Szolgáltatók között a fogászati szolgáltatás nyújtására a szerződés az időpontfoglalással jön létre. A Szolgáltatók az általuk nyújtott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás és az ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen Általános szerződési feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) határozza meg.

ÁSZF HATÁLYA

  1. Az ÁSZF alkalmazandó a Szolgáltatók által nyújtott fogászati szolgáltatások nyújtás tárgyában létrejött teljesítésére, és a megállapodásból eredő igények érvényesítésére. Kiskorú, vagy cselekvőképességében korlátozott személy esetén törvényes képviselőjének aláírása és hozzájárulása szükséges.

SZOLGÁLTATÁSI DÍJ

  1. A szolgáltatások díjait, anyagköltségét a Szolgáltatók mindenkori árlistája tartalmazza, mely a Szolgáltatók honlapján és a rendelőiben nyomtatott formában elérhető. Ezen árak tájékoztató jellegűek, a szolgáltatás pontos díja a Megrendelő egyedi igényei és a szükséges beavatkozások (pl. Megrendelő hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása, Megrendelő egyéni fizikális állapota, a gyógyulási folyamat, klinikai vizsgálatok, vagy a kezelés során előálló más szakmai okok, pl. előre nem látható beavatkozások, gyógyító tevékenység stb.) alapján módosulhat, melyről minden esetben előzetesen tájékoztatást adnak a Szolgáltatók.

FIZETÉSI FELTÉTELEK, VISSZATÉRÍTÉS

  1. A szolgáltatások díját a szolgáltatás nyújtásával egyidejűleg köteles Megrendelő hiánytalanul megfizetni a Szolgáltatók részére.
  1. A fizetési kötelezettség teljesítése a Szolgáltatók által elfogadott módon (készpénz, bankkártya, online bankkártya) történhet, mely elfogadott fizetési módokról Szolgáltatók ilyen igény esetén tájékoztatják Megrendelőt.
  1. Megrendelőt jogosult az általa előzetesen kifizetett díj visszatérítésére, ha a kezelés a Szolgáltatók hibájából nem fejeződött be.
  1. Megrendelő tudomásul veszi, hogy az általa előzetesen kifizetett díj visszatérítésére nem jogosult, ha a kezelést a saját döntése alapján megszakította vagy a 29. pontban felsorolt bármely esetben.

SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELE, BEJELENTKEZÉS MENETE, LEMONDÁS

  1. A Szolgáltatók szolgáltatása kizárólag előre egyeztetett időpontban vehető igénybe. Amennyiben a Megrendelő 10 percnél hosszabb késéssel érkezik, előfordulhat, hogy a szolgáltatást már nem tudja igénybe venni, és új időpont egyeztetése válik szükségessé.
  1. Az időpontfoglalás telefonon, személyesen vagy e-mailben történhet. Megrendelő külön kérésére az időpontfoglalásról SMS vagy e-mail-értesítőt küldünk 24 órával a lefoglalt időpont előtt.
  1. Az előzetesen lefoglalt időpontot legalább 24 órával előtte lehetséges díjmentesen lemondani vagy módosítani telefonon vagy e-mailben. Amennyiben az időpontot 24 órán belül mondja le vagy nem jelenik meg vagy 10 percet meghaladó késedelemmel jelenik meg, a következő alkalommal 10.000.- Ft rendelkezésre állási díjat számítunk fel, mely összeget az új időpont foglalása előtt meg kell fizetni a Szolgáltatók részére.
  1. A Megrendelő köteles a szolgáltatás díjának 50%-át az időpont foglalásakor megfizetni az alábbi esetben:
  • amennyiben a Megrendelő több mint 1 alkalommal rendelkezésre állási díj fizetésére vált kötelessé és
  • 100.000.- Ft-ot meghaladó összegű szolgáltatást kíván igénybe venni.

Az előleg megfizetése az időpontfoglalás feltétele. Amennyiben a Megrendelő az előleget megfizeti és 24 órán belül nem mondja le a foglalását vagy nem jelenik meg, az általa megfizetett összeg meghiúsulási kötbér jogcímen a Szolgáltatókat illeti meg, annak visszafizetésére nem jogosult a Megrendelő.

MEGRENDELŐ JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI

  1. A Megrendelő jogosult megfelelő tájékoztatást kapni a szolgáltatások várható eredményeiről, kockázatairól, valamint a jótállás és a pénzvisszatérítés feltételeiről.
  1. A Megrendelő jogosult panaszt benyújtani írásban, amennyiben elégedetlen az elvégzett kezeléssel.
  1. A Megrendelő köteles megjelenni a lefoglalt időpontban, és az előírt kontrollvizsgálatokon, illetve betartani a kezelőorvos utasításait.
  1. A Megrendelő felelős a megfelelő szájhigiénia fenntartásáért, és a probléma időben történő bejelentéséért.
  1. A Megrendelő kötelezettségei különösen:
  • fogait megfelelően ápolni, a kezelőorvosa által ismertetett szájhigiéniás előírásokat folyamatosan betartani;
  • a kezelőorvosa által előírt ellenőrzéseken (6 havonta vagy évente) fogászati rendelőnkben megjelenni;
  • a kezelőorvosa által előírt állapotfenntartó kezeléseket (pl.: fogkő-eltávolítás, protézis alábélelés) a megadott határidőben elvégeztetni;
  • a fogpótlást a megadott módon tisztántartani;
  • a fogpótlást rendeltetésszerűen használni, kizárólag olyan fiziológiás rágó erőknek tehető ki, amelyek nem vezetnek a fogmű túlterhelődéséhez;
  • a fogművet nem teheti ki traumának, csont- és ínybetegségnek.
  1. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a 20. pontban írtakat nem teljesíti, a Szolgáltatók jótállási kötelezettsége nem áll fenn.

SZOLGÁLTATÓK JOGAI, KÖTELEZETTSÉGEI

  1. A Szolgáltatók jogosultak a szolgáltatásnyújtás megtagadására kapacitáshiány, együttműködés hiánya vagy egyéb szakmai szempontok alapján.
  1. Szolgáltatók jogosultak a fogászati kezeléseket azonnali hatállyal felfüggeszteni, ha
  • fizetési kötelezettségének a Megrendelő nem vagy késedelmesen tesz eleget;
  • megítélése szerint a Megrendelő nem működik megfelelően együtt a szolgáltatások eredményes elvégzése érdekében, ideértve különösen, ha:
    • nem tartja be az orvosi utasításokat;
    • más betegeket, a személyzet tagjait magatartásával zavarja;
    • egészségügyi vagy mentális állapota, annak változása a szolgáltatás megfelelő teljesítését Szolgáltatók szerint megnehezíti vagy akadályozhatja;
    • egyeztetett időpontokat rendszeresen vagy ismétlődően elmulaszt anélkül, hogy Szolgáltatókat erről a jelen ASZF szerint előzetesen tájékoztatná.
  1. A Szolgáltatók kötelesek a fogászati tevékenységet magas szakmai színvonalon és a vonatkozó jogszabályok betartásával végezni.
  1. A Szolgáltatók fenntartják a jogot, hogy vis maior események (pl. áramszünet, természeti katasztrófa, váratlan műszaki meghibásodás) esetén a lefoglalt időpontot módosítsa, a kezelést felfüggessze, melyről haladéktalanul értesíti a Megrendelőt. A Megrendelő az időpontmódosítással összefüggésben kártérítési igénnyel nem léphet fel a Szolgáltatókkal szemben.
  1. Szolgáltatók szerződésszegésért való felelőssége a szándékosan okozott, valamint az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésen kívül a következők szerint korlátozott:

A szolgáltatók felelőssége nem terjed ki:

  • a más fogászaton igénybe vett szolgáltatás megtérítésére;
  • az úti- és szállásköltség térítésre;
  • a szolgáltatás tárgyában keletkezett károk kivételével a szerződéskötés időpontjában Szolgáltatók által előre nem látható egyéb károkra, elmaradt vagyoni előnyre.

 

ADATVÉDELEM, TÁJÉKOZTATÁS

  1. A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltatók a Megrendelő által megadott és a Megrendelőről az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító adatait az irányadó jogszabályok szerint, az egyéb adatokat kezelje, nyilvántartsa. A Megrendelő hozzájárul ahhoz is, hogy gyógykezelésének kizárólagosan orvosi vonatkozású adatait, tapasztalatait a Szolgáltatók tudományos, kutatási célokra felhasználják.
  1. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy biztonsági okokból, valamint a szolgáltatások és kötelezettségek teljesítése, jogok gyakorlása, követelések érvényesítése, a Megrendelő azonosítása céljából a Szolgáltatók rendelőjében hang- és képfelvétel készüljön, amely felvételek tartalmát a Szolgáltatók szükség esetén, a fenti célokból kizárólag ezen fenti célok eléréséhez igénybe vett alkalmazottai, megbízottjai, közreműködői, továbbá hatóság(ok), közjegyző(k), bíróság(ok) részére jogosult bemutatni.
  1. A Szolgáltatók a Rendelőben kifüggesztik a betegjogi tájékoztatót.
  1. A Szolgáltatók adatvédelmi tájékoztatója itt érhető el: https://drmarosi.hu/adatvedelem-2/

JÓTÁLLÁS

  1. A Szolgáltatók a jogszabályban előírt kötelező esetekben és az abban foglalt kötelező időtartamban vállalnak jótállást. A szavatosság és jótállás során a kijavítás/kicserélés helye a Szolgáltatók mindenkori rendelője. A jótállás nem terjed ki más fogászat igénybevételével, vagy az utazással kapcsolatos költségek fedezésére.
  1. Nem terjed ki a Szolgáltatók jótállási kötelezettsége, illetve a Szolgáltatók mentesülnek a jótállási kötelezettsége alól a következő esetekben:
  • a kezelés folyamata alatt alkalmazott ideiglenes megoldásokra (ideiglenes tömések, koronák, ragasztások, stb.)
  • az implantáció nem történik meg a tervezett időn belül (hosszú távú ideiglenes pótlás, amely az implantációt előkészíti),
  • koronás fogak későbbi gyökérkezelésére
  • a fogak gyökérkezelése során fellépő szövődményekre illetve a gyökérkezelések során bekövetkezett eszköz törésre és ezek következményeire (a fog eltávolítása szükséges)
  • olyan hibákra és sérülésekre, amelyek nem rendeltetésszerű használat vagy baleset, extrém erőhatás következtében jönnek létre
  • olyan hibákra és sérülésekre, amelyek megállapíthatóan abból adódnak, hogy a Megrendelő nem tartotta be a Szolgáltatók utasításait
  • a Megrendelő olyan egészségromlására, és a beépített anyag ebből eredő meghibásodására, amelyet a Megrendelő életmódja, rossz szokása (pl.: fogcsikorgatás, fogszorítás) vagy betegsége okoz
  • a kezelőorvos által javasolt éjszakai harapáslazító sínt nem készítteti el, illetve nem hordja – melynek következménye a túlzott fogsorszorításból adódó porcelán leplezés lepattan
  • porcelánhéj esetén a héj megfeszítése által okozott károkra
  • a fogmű, fogpótlás elvesztése esetén
  • a kezelést követően kialakuló – a kezelést megelőzően nem ismert – allergiák, fogbetegségek, és azok következményeire
  • páciens szervezetének természetes reakcióiból eredő panaszokra (pl.: allergia), páciens szervezetének betegségeire
  • a Megrendelő az előírt kontrollvizsgálaton, és/vagy évente legalább egy ellenőrzésen nem jelenik meg
  • a Megrendelő panasza a szakma által elfogadottan, a kezelés egyik lehetséges következményeként fellépő szövődmény (pl.: gyökérkezelés szükségessége tömés vagy egyéb fogat érintő kezelés után)
  • ínyvisszahúzódás, vagy a csont leépülés, kivéve ha az bizonyítottan kizárólag a Szolgáltatók hibás teljesítése miatt történt;
  • a Megrendelő a javasolt kezeléseket nem vette igénybe, a panasz a be nem fejezett kezelési sorozat eredménye, vagy nem követi a fogorvos utasításait (például nem viseli teljes lemezes fogpótlását éjjel; vagy fogvédő sín használatára vonatkozó javaslat ellenére a páciens azt nem használja)
  • a Megrendelő nem megfelelő szájhigiénéja, dohányzás, alkoholfogyasztása vagy kábítószer illetve gyógyszer abúzusa, mentális zavara következtében kialakuló panaszok
  • a Megrendelő számottevő súlyváltozása esetén
  • Anyagcsere betegségek (különös tekintettel a csontanyagcsere betegségeire), egyéb súlyos általános betegség (pl.: tumor, diabetes, epilepszia, osteoporosis, stb.) esetén és az azokra kapott kezelések (gyógyszerek, kemoterápia, sugárkezelés, stb.) hatásai esetén, melynek negatív hatása van a fogazat, valamint a fogpótlás állapotára
  • az implantátumok helyi vagy távoli gyulladás következtében történő kilökődése, amely a kezelőorvos által előírt utógondozás, ellenőrző vizsgálatok és szájhigiéniai utasítások elmulasztása következtében, illetve egyéb távoli szervi megbetegedés miatt alakul ki,
  • a fogművek nem megfelelő gondozása, karbantartása esetén
  • balesetből vagy küzdő vagy extrém sportokból származó sérülés esetén
  • kopó alkatrészek cseréje esetén pl.: kombi pótlások rögzítő elemei
  • fogsor alábélelés, bruxizmus, progrediáló parodontitis esetén
  • altatáskor a tubus okozta sérülésekre
  • a Megrendelő a kezelés alatt, vagy a kezelést követően más szolgáltatóktól vesz igénybe fogászati kezelést, vagy fogtechnikai munkát
  • ha panaszát haladéktalanul nem jelenti be, vagy ha a minőségi kifogást határidőn belül bejelenti, de a kifogás kivizsgálását, orvoslását nem teszi lehetővé, kontrollvizsgálaton, kezelésen nem jelenik meg, a fogművet nem bocsátja a Szolgáltatók rendelkezésére.

EGYÉB RENDELKEZÉSEK

  1. A Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Ptk., valamint az egészségügyre, az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezései az irányadók.
  1. Felek a Szerződésből eredő jogvita esetére az összeghatártól függően a Tatai Járásbíróság, illetve a Tatabányai Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.

Tata, 2025. április 24.

SMILE MABDENT Kft.                    Marosi Team  Kft.                 Dr. Marosi Bálint E.V. 

Marosi-Pózmány Andrea              Marosi-Pózmány Andrea                            

ügyvezető                                          ügyvezető